Alla inlägg under oktober 2015

Av Amelie Kiliansson - 30 oktober 2015 23:42

Har inte pluggat nånting på varken manuset eller monologen idag. Tror nog inte jag har haft orken till det heller fast idag har jag ändå lyckats få stryka kläder och imorgon måste jag packa resten av mina grejor så jag har ändå och göra imorgon och sen lite på söndagen också. Annars har det varit gott att ha tagit en cider, kollat på "Idol" och "The tourist" som gick på tv 3 alldeles nyss och nu ligger man till sängs och ska strax sova. Ni får ha en helt underbart skön fredagskväll och så synes vi väl imorgon, nattipuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 30 oktober 2015 14:23

Sitter just nu och håller på att kolla alla avsnitt av "Morgans mission" som går på svt 1 i fem delar på måndagar 20.00, vilket jag definitivt kan tipsa er om att kolla på, men alla 4 delarna finns på svt play och sista delen sänds på måndag. Det finns dessutom ett par kändisar som berättar om hur dom blev mobbade och kränkt av andra, men det finns också på svt play i fyra delar. Programmet handlar om mobbning och kränkning inom skolor och det är skådespelaren Morgan Allings uppgift med hjälp av en coach i 7 veckor att lösa hur fel mobbning kan vara med hjälp av skolklasser i 8:an från Ystad. Och självklart som fan är det fel för tillochmed finns där ju också lärare som kan mobba och kränka en, det är helt jävla SJUKT! Där finns tydligen 60 000 barn som mobbas varje dag vilket då kan leda till att dom flesta begår självmord och så ska det absolut INTE vara, man blir ju så sjukt förbannad på sånt! Har själv varit mobbad och vet hur det känns när jag var 10 år och i högstadiet umgicks jag aldrig med min egna klass och helt plötsligt blev jag utanför och än idag så har skaffat mig sjukt underbara vänner som bryr sig om mig, men ändå har jag gamla ärr från skoltiden och dom lär ju vara kvar ganska länge. Så snälla, var schyssta mot varandra och aldrig någonsin mobba eller kränka någon oskyldig för att den är svagare än vad du själv är, peace out! :*<3

Av Amelie Kiliansson - 28 oktober 2015 23:11

Imorse så var det två killar från ett byggföretag som var här och bytade ut tre fönster så det blev inte så mycket till sömn idag, haha! ;) Skönt är det iallafall att man har betalat alla räkningar för hela månaden fast att det har strulat till med Swedbank lite grann och vem fasiken vill betala dubbelt? Nä, just det! Inte övat så mycket på mitt manus och monologen idag heller så får verkligen ta itu med det imorgon istället och det är bara 4 dagar kvar på lovet för på söndag far jag till internatet och då måste det sitta också. Så nu ska jag kolla klart på "Hawaii Five-0" och sen blir det sleeptime, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 27 oktober 2015 22:58

Drog innan idag till banken med Micke och skulle fixa så jag kunde få mobilt bank-id. Har dessutom klippt itu mitt VISA-kort eftersom jag har fått nytt bankkort så det känns ganska bra att ha fått MasterCard igen, haha! ;) Kännt mig jävligt lat idag annars iochmed att jag inte pluggat så mycket på manuset och monologen så måste verkligen ta itu med det resten av dagarna på lovet eftersom jag dissade min kusin som jag egentligen skulle ha åkt till idag i Gbg med syrran pågrundav att jag måste plugga. :( Men finns ju fler dagar eller helger! :) Nu tänkte jag kolla på "Hawaii Five-0", duscha och sen sova så, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 27 oktober 2015 20:56

Sitter just nu och kollar på "Tillsammans mot cancer" som går på kanal 7 just nu och det tycker jag att ni också ska göra. Om ni vill kan ni också bli månadsgivare genom att antingen sms:a TILLSAMMANS till 72988 eller ringa till 099-90920. <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards