Alla inlägg under maj 2016

Av Amelie Kiliansson - 25 maj 2016 09:08

Sitter just nu i en av skolans minibussar och väntar på avfärd mot Åsljunga utanför Örkelljunga. Ska bli skönt med en liten klassresa efter all frotté och städning efteråt. Imorgon är vi tillbaka på skolan 4, så lär väl kanske inte kunna ha nån internet på mobilen resten av dagen, men det får vi se. Just nu känner jag bara för att njuta med hela teaterklassen innan vi skiljs åt ganska snart. Nä, nu tycker jag att vi ska börja köra så jag avslutar mitt inlägg här, peace out! <3

Av Amelie Kiliansson - 18 maj 2016 22:27

Olyckligtvis blev det ingen vinst för Sverige och Frans i ESC i lördags. Men vad fan gör det? I mina ögon är Frans en vinnare ändå även om Europa hade röstat fram den dåligaste, så pissesur man blev! :( Fast vi kan ju inte vinna alla gångerna, såklart. Skönt att hela konceptet är över för detta år iallafall. :) Nu dom här dagarna i veckan har vi fortsatt med repetitioner av vår avslutningsföreställning till frottén denna veckan och jag har lyckats få ihop en danskoreografi som alla fick lära sig idag och det kändes faktiskt ganska bra att ha visat upp den faktiskt. ^^ Vi på TPP har dessutom fått repa våra två pjäser vi ska spela på frottén också och det har gått ganska bra det också. Imorgon blir det mer rep och på kvällen börjar frottén, taggaaa! :D Har inte så mycket att tillägga mer nu, så ha en fin kväll på er, puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 12 maj 2016 23:20

Idag har vi bara fortsattit med vårt arbete inför frotté. Har varit rättså varmt idag som vanligt och då har man tappat en aning fokus, men annars går det ju framåt och jag har ändå fått pyssla lite idag iochmed att jag är med i en grupp som har hand om all kostym/rekvisita. Innan ikväll var det grillning för alla internatare på skolan och tyvärr fick man bara en korv, blööö! :( So I am still little hungry, men jag får väl stilla min hunger på ostbågar istället. ;) Ska kolla klart på "Hawaii Five-0" så, puss på er! <3

Av Amelie Kiliansson - 10 maj 2016 23:31

Som rubriken lyder så håller vi i hela teaterklassen på med att förbereda en avslutningsföreställning inför frottéfestivalen. Känner att jag är tom på idéer och inte har så mycket fokus på just det, men det lär nog ordna sig ändå i slutändan. Har inte mycket på hjärtat nu iallafall så ha det så gött så länge, puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 9 maj 2016 22:52

I lördags var jag, Axel, Anny och Mona på bio i Hbg och såg den nya "Djungelboken" i 3D. Den var verkligen bra och sevärd även om det inte var till mina förväntningar av den, men jag kan faktiskt rekommendera den till er! :)

Av Amelie Kiliansson - 5 maj 2016 22:08

Jaha, så har jag också råkat på denna förskräckliga förkylning och jag gör allt i min makt för att bekämpa den med hjälp av alla medicinska grejor som finns! I övrigt så mår man helt okej och igår färgade syrran mitt hår rött, vilket inte blev så superbra så det blir ingen bild på det, tyvärr. ;) Idag åkte syrran tillbaka till sin kille och nu ligger man här chillandes på soffan och kollar "Ex on the beach Sverige". Hämtade förresten ut min jättefina avslutningsklänning och oooh ja, den satt grannt på mig, haha! :D Imorgon har jag bestämt för att åka tillbaka till internatet igen, men än så länge har det varit asskönt med långledighet. Tänkte snart gå och ta en liten dusch efter programmet, men annars får ni ha det så bra, puss! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards