Alla inlägg under juni 2016

Av Amelie Kiliansson - 30 juni 2016 22:03

Gick upp vid 7 som vanligt och halv 8 var det dags åter igen, men tyvärr fick det bara bli en halvtimmes joggning + stretching pågrundav det förbaskade regnet och tydligen så kommer det ju regna i princip hela helgen, fy så jävla tradigt! :( Aja, tänkte kolla klart på skräckfilmen "I still know what you did last summer", puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 29 juni 2016 22:05

Beslöt mig för att inte jogga så jättetidigt idag då jag upptäckte att det började småsugna så tog mig en liten runda på bara en halvtimme vid halv 12 istället. Det blev ingen jättelång runda idag eftersom det började regna, men imorgon blir det upp vid 7 åter igen och då ska jag bannemej satsa på att det ska bli max en timmes joggning + lite stretch också, förstås! Har inte så mycket på agendan nu förutom att jag ska kolla på skräckfilmen "I know what you did last summer", så ni får ha det så gött nu, puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 28 juni 2016 22:04

Steg upp vid 7 idag, käkade frukost och vid halv 8-tiden stack jag ut på min allra morgonjoggningsrunda. Skönt att där inte är så mycket folk ute om morgnarna, så man liksom inte råkar springa i någon fast inte för att det någonsin kommer att hända, men man vet ju aldrig. ;) Det var ju iallafall skönt att få komma ut lite även om jag bara joggade i 40 min, så imorgon bitti får jag väl ta en ännu längre runda eftersom jag vill ha det till max en timme. Kom hem sen och duschade innan jag gick och la mig igen och vaknade 10 i 12 och senare pratade jag med Mona på skype och sen har jag snackat med pojkvännen och vi pratade om att han kunde tänka sig komma nu till helgen, vilket jag verkligen hoppas blir av. :) Jag tänkte faktiskt kolla på en film som går på tv3 nu som heter "New in town" så ha det fint nu, puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 27 juni 2016 23:11

Hade faktiskt en riktigt bra midsommar som firades med killen och gamla vänner till honom. Tyvärr blev det ingen dans runt midsommarstången, men en volleybollmatch var ju inte dumt det heller! ;) Så att fira "svennevis" med god mat (grillad gris! :o), dricka och snaps med lite snapsvisor så var det helt enkelt underbart och få vara med och lära känna nya människor. Själv så har man inte firat midsommar på det viset så ofta, men jag hade jätteroligt iallafall och det är ju det som räknas.

Idag har jag iallafall varit duktig och kickat igång mig med att börja gå ut och jogga. Målet är just nu att jogga tidigt i princip varje dag, kanske ta lite ledigt också när det kommer till helg, men jag känner att jag verkligen vill komma igång med detta så att jag inte sitter inne hela dagarna bara. Så en klapp på axel ger jag mig själv! :D(Y) Pratade precis med Anny på skype innan som befinner sig i USA just nu och kommer inte hem förrens typ nästa vecka, men saknar henne gör man ju. :(

Av Amelie Kiliansson - 24 juni 2016 20:18

Ville bara passa på att önska er alla en trevlig/glad midsommar! ^^<3

Av Amelie Kiliansson - 22 juni 2016 20:37

Ja ni, det var verkligen inte igår man skrev. Har varit fullt upp med att hålla på att städa på internatet och röja undan grejor både från rummet, kylskåpet och frysen. Skolavslutning var fin där vi fick uppträda med vår dans från vår gamla pjäs "Nu känns det bättre" och sen var det dags att ta farväl av alla fina skolkamrater eftersom dom flesta av oss går skilda vägar och dom flesta kommer gå kvar ett år till. Jag är väldigt tacksam och glad över att ha lärt känna allihopa och vilken rolig och go klass man har haft! Även mina kära lärare vill jag ge ett STORT cred till, trodde aldrig heller att jag skulle lära känna så roliga människor och jag har fått lära mig mycket när jag gått på Sundsgården, men jag känner ändå att jag vill ge mer 2 terminer till. I'm not done, yet. 



Så vad har jag gjort under dessa 3 veckorna av "sommarlovet"? Jo, jag har umgåtts med min nye fine pojkvän och firat min födelsedag där och sen har jag även varit hos farmor med pappa där vi ätit min godaste favorittårta Schwarzwald (fick den nya ESC-skivan av pappa i present, STORT happy for that!), tagit det lugnt hemma och har dessutom haft orken till att äntligen kunna städa upp i mitt rum och med den röran med mina alla kassar med kläder och andra stuff så behövdes det verkligen, kollat på fotbollen, kollat på Netflix (håller på att kolla en ny serie som heter "Scream"), m.m Har faktiskt inte funderat så mycket på att skaffa sommarjobb just nu och eftersom dom på mammas jobb redan tagit in personal så får jag väl välja att bara ta det chill för vem vet om det lär dyka upp nåt snart? Åh, just det! Min syrra tog ju studenten för typ nån vecka sen och att se henne bland alla andra ungdomar gör en så himla glad, eftersom man själv varit där och för hennes skull har jag varit hos hennes pappa och firat studenten där. Det var väldigt skoj med mat, dricka och dans!   Idag lämnade vi henne i Hbg eftersom hon skulle till sin kille och det är klart man börjar sakna henne även om man inte umgåtts så mycket med varandra, men jag har chansen nu när jag är hemma och sköter hushållet lite grann. Nu pallar jag ärligt talat inte skriva mer eftersom det är fotboll på teven just nu, Sverige - Belgien så jag säger bara HEJA SVERIGE!!! 



                                         





Av Amelie Kiliansson - 4 juni 2016 23:47

Är helt efter med bloggandet så jag kan ju berätta att förra helgen var vi ett gång och drog in till Hbg och satt och drack på en pub. Dom flesta av oss åt mat och sen drog vi vidare och kollade in andra pubar och hade det ganska trevligt även om det var nån som fick i sig lite för mycket. ;) Efter ett tag var det dags att bege sig tillbaka och vi kom inte hem förrens vid 12 och då kunde ögonen på mig inte vara öppna längre, så det blev läggdags för min del, men vill ändå tacka alla för ett roligt sällskaplig kväll då! :D<3

Av Amelie Kiliansson - 3 juni 2016 23:52

Förutom blodsugna mugg och ingen wi-fi eller huvudtaget knappt nån bra internetanslutning så har det varit ganska mysigt och roligt med denna fina klassresa. Tog ett dopp i sjön, grillade, dansade ute och umgicks med folk man tycker om tills det började regna. Helt klart värt det ändå! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards