Alla inlägg under mars 2016

Av Amelie Kiliansson - 30 mars 2016 23:06

Idag var det Öppet Hus på skolan, vilket gick ganska bra och stå bakom ett informationsbord och där kom ändå rätt bra med folk trots dumt oväder. Har ju nämnt så mycket att Axel är på semester och vi har lyckats hitta en sten som ersätter honom, haha! ;) (Only TPP knows why.) Men saknar honom är det ju klart att man gör och nu känns det lite tomt på internatet när han inte är där och typ allt "stökeri" han orsakar. :P Fast om 2 veckor kommer han ju tillbaks igen, skönt det. :) Ska kolla klart reprisen av "The Big Bang Theory" som jag skippade att se innan ikväll nu, puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 26 mars 2016 22:37

Jaha och så var det påsk igen, men vi har inte firat den mer än att vi käkat påskmat. Har ni själva firat den och hur då? :) Idag fick jag göra en förändring i håret och som jag faktiskt blev rättså nöjd med nämligen: blonda slingor. Eftersom jag ska ha röda slingor sen så får jag ta en sak i taget eller rättare sagt två iochmed att jag slingade det för ett tag sen och fick göra om det så att det blev mycket bättre. Känner många som har åkt till det där Elmia och det är ju ganska kul att alla har sina intressen när det kommer till snygga bilar, men något som jag inte är riktigt förtjust fast kanske bara en liiiten aning. ^^ Har ni förresten tänkt på att ställa om klockorna inatt pågrundav sommartiden som vandrar sakta men säkert in? Fast vi som använder smartphones behöver inte bekymra oss pågrundav självaste automatiken själv, hehe. Men hiskeligt så fort månaderna gott och snart är det plötsligt sommar, men tycker att vi ska njuta så gott av våren som är här först. ;) Imorgon drar jag mig tillbaka till internatet igen, en dag tidigare, men vad gör väl det? Pallar inte sitta hemma här och tråka ihjäl mig, haha! Men nu tänkte jag kolla klart på filmen "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" som sänds på tv4 just nu. Tydligen har filmen fått mycket bra kritik har jag hört så därför jag tänkte jag ge chansen till att passa på att kolla på den och få min egen uppfattning om den, men kanske inte så konstigt att den är så himla bra att det är självaste Sveriges roligaste man Robert Gustafsson som spelar huvudrollen så, nej nej. ;) Nä, men ni får ha en underbart skön kväll på er, puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 25 mars 2016 20:50

Har nog verkligen legat på latsidan under detta lovet också när det gäller att plugga in manus så nu ska jag verkligen ta itu med manusplugget på en gång! Ska försöka skippa att bara kolla på tv hela tiden och börja fokusera på mina repliker för om 4 dagar börjar man igen och då blir det mycket repetitioner och så. Så nu ska jag lägga på ett kol här och verkligen få replikerna att sitta där dom ska, bannemej! ;)

Av Amelie Kiliansson - 24 mars 2016 19:46

Då var det dags med deklaration igen och vilket jag passade på att göra igår. Fick också veta hur mycket jag kommer få tillbaka, saftigt kan man väl nog säga, hihi! :) Så till er som inte har gjort det ännu, so do it. För vem älskar inte pengar, liksom? ;)

Av Amelie Kiliansson - 23 mars 2016 23:46

Ikväll väljer jag att skänka mina tankar genom att tända mina ljus till Belgien i Bryssel och till dom som blev skadade eller dödade av den hemska terrorattacken igår. Får verkligen hoppas att det blir ett slut på det här! Rest in peace and take care. :(<3

Av Amelie Kiliansson - 22 mars 2016 23:04

Lämnade av syrran idag i Hbg's centralstation eftersom hon ska tillbaka till sin kille i Schweiz och nu känns det verkligen tomt utan henne, så saknar henne extremt just nu, så kommer lite bildbomber på mig och henne nu. :*<3

Av Amelie Kiliansson - 21 mars 2016 23:41

Kollade klart på alla avsnitten av serien "Versailles". Tyvärr var den dubbad till franska när karaktärerna egentligen ska tala brittiska, men det fungerade att kolla ändå. Kände att jag kunde få lära mig mer franska. :) Serien är iallafall verklighetsbaserad och handlar om Frankrikes gamle kung Ludvig den XVI (såkallad Solkungen) och hans liv och hov i staden Versailles. Kan verkligen rekommendera den och den finns att kolla på antingen dreamfilm eller swefilm.tv Kom bara ihåg att den är dubbad på franska på dom bägge sidorna, men ändå textade på svenska. Tydligen ska det bli en till säsong av den, längtar verkligen tilla dess! :D

OBS! På den sista bilden som jag har lagt upp är på den riktige kung Ludvig den XVI (Louis XVI på franska). ^^

Av Amelie Kiliansson - 20 mars 2016 22:55

Visste inte att sån dag firas, haha! ;)

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards