Alla inlägg under februari 2018

Av Amelie Kiliansson - 27 februari 2018 23:00

Så idag var jag iväg till mitt praktikställe där vi skulle ha ett möte först tillsammans med min lärare och Kickan som jobbar där med administration och jag fick träffa min handledare som hette Jenny. Hon verkade vara mycket trevlig, tyckte jag. Efter mötet fick jag gå bakom min handledare för att först få låna arbetskläder och sen se hur hon jobbade. Jag behövde inte vara ombytt, men så jag hade inga arbetsuppgifter att göra idag eftersom det inte fanns så mycket att göra, då dom äldre skulle fika. Jag fick sluta redan vid 4 och tog bussen hemåt. På fredag börjar jag på riktigt, vilket jag ser mycket framemot! :D(Y)

Av Amelie Kiliansson - 26 februari 2018 22:22

Idag har vi börjat med en ny kurs som har med hälsa och göra. Hela dagen har vi endast hållit på med just det ämnet, så det har varit mycket information på samma gång, men hälsa kan ju vara och intressant att veta om också. Jag själv har ju som mål detta år att leva mer sunt och äta sunt och hur går det med det, då? Njae, inte som jag hade tänkt mig precis, haha! ;) Hur går det med era egna mål för detta år? Tänker ni också på att leva och äta sunt, eller? :)

Av Amelie Kiliansson - 23 februari 2018 23:30

Idag fick vi laga thaigryta med ris och vegetarisk också och resultatet blev ganska bra och smakade jättegott! :D(Y) Det blev ju starkt som jag ville ha det, men jag fick ta det lite lugnt med kryddorna. Hoppas att ni får en trevlig helg, för det ska jag ha så ni får ha det så fint och ta hand om varandra, pusshej! :*<3

Av Amelie Kiliansson - 21 februari 2018 23:35

Idag fick tre av oss baka varsin kladdkaka, men två av våra andra var av lite olika sorter och vi blev ganska nöjda över våra resultat. Dessutom var det första gången för mig att baka kladdkaka och jag brukar aldrig baka hemma annars, men visst blir ni ändå frestade när ni ser bilden? ;) Den översta bilden var min egna gjorda kladdkaka. Men den ser väl god och fin ut, eller? :D

Av Amelie Kiliansson - 19 februari 2018 23:45

Idag fick jag veta att jag inte skulle praktisera hela denna vecka pågrundav att mitt praktikställe hade fått kräksjuka. Ganska tråkigt att få ett sånt besked när man har varit redo för det hela tiden, men jag kommer gå i skolan som vanligt på onsdag och fredag, så det blir tydligen uppskjutet till nästa vecka istället. Kände mig ovanligt trött när jag kom hem senare, så kanske håller jag själv på att bli sjuk? Men det tror jag dock inte!

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards