Alla inlägg under februari 2016

Av Amelie Kiliansson - 28 februari 2016 23:09

...har det gått idag sen Olof Palme avled. Kan inte säga mer än att jag själv kommer sörja denna kväll även om det tyvärr inte blir att tända nåt ljus så kommer jag ändå skänka mina tankar till både honom och hans nära och kära. Världen är verkligen orättvis ibland.

Vila i frid nu, käre Olof Palme och vi ses väl när vi ses förhoppningsvis. <3<3

[Bild]

Av Amelie Kiliansson - 27 februari 2016 23:08

Ja, då var mitt lov slut för denna veckan och imorgon eftermiddag åker jag tillbaka till lilla Sundsgården igen. Ska bli kul att ladda om med nya batterier samtidigt som att det faktiskt varit sjukt skönt att ha varit ledig en hel vecka. Mamma och Micke kom hem idag och jag kan ärligt talat säga att det har varit en aning lite läskigt att ha fått vara själv hemma dom här två dagarna, men inget speciellt har ju hänt och jag har skött som jag ska, haha! :D Håller på att kolla på de avsnitt jag har missat av "Farmen" på tv4play via teven och tänkte se ett par avsnitt till innan jag lägger mig. Annars får ni ha en fin lördagskväll på er, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 25 februari 2016 21:46

Gick igår kväll och kollade på bio med Eve och Gustaf. "Zootropolis" fick det bli och det var dessutom Sverige-premiär för den och för första gången nånsin så är vi före USA, haha! ;) Filmen var bra och rolig, kul att dom blandade in lite kriminalitet också. Ska jag betygsätta den så får den 4/5 morötter, men den var betydligt mycket bättre än "Big hero 6", så jag rekommenderar verkligen att ni ser den! :D Träffade förresten Ange i Klippan när jag skulle vänta på bussen, trevligt trevligt. ^^ Sitter just nu hemma själv och ska vara det i två dagar till eftersom mamma och Micke just nu befinner sig i Danmark. Skönt kommer det vara iallafall och dom var så schyssta så dom beställde hem vessuvio-pizza till mig och där var en assnygg kille som kom med den, tihii! Ska kolla klart på den andra delen av dokumentären "Palme - sista timmarna" som går på tv 4 just nu. Missade att se första delen igår kväll, men får väl se repriserna i helgen istället, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 22 februari 2016 20:22

Har tagit en väldigt låååång bloggpaus men det har faktiskt behövts för jag kan säga att detta året började inte alls så bra som jag trodde speciellt när man börjat skolan igen. Festade med mina kompisar och det spårade ur och det sen blev att jag och två kompisar hamnade på ett vandrarhem i Hbg och fick sova där en hel helg, tappade min iphone 6 i toan och har fått låna mammas gamla 5:a, måste följa ett avtal (trots mina två varningar, men ändå fått en sista chans till) för annars stängs jag av från internatet och får inte umgås med M längre (vilket är sjukt plågsamt och skitpissigt för mig!) och börjat träffa en kurator från ungdomsmottagningen för att prata ut lite för att jag mår piss. Så ja, mycket har hänt sen jag inte varit aktiv här and that's life, tyvärr! Men ska jag vara mer positiv nu så har jag sjukt underbara vänner och lärare som verkligen bryr sig om mig och vill mitt bästa. <3 Och nu har jag bestämt för att inte gå på mer p-piller eftersom dom har totalt uppochnervänt mitt liv totalt och gjort så jag blivit ovän med en av mina bästa vänner, vilket jag inte tänker tolerera längre.

Men nu till något annat: vi har börjat repetera och öva in nytt manus och fått våra roller och jag har fått äran att spela en programledare och kavaljer, både utmanande och spännande ska det bli när vi väl visar upp pjäsen. ;) Dessutom har vi fått gå och se en teaterföreställning på Dunkers som hette "Winston Churchill var inte riktigt klok" i Hbg. Jävligt bra och rolig var den! :D(Y) Nu har man sportlov och imorgon drar jag till Eve och sover över till på torsdag och sen får det bannemejfan bli till att plugga manus, men ha en fin kväll nu, puss! <3

Sorry för att där kommer komma upp lite deprimerade bilder här, men som sagt så har mitt varit uppochnervänt den senaste tiden och firat alla <3's dag har man inte haft lust till, men peace out tills dess.

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards