Alla inlägg under december 2015

Av Amelie Kiliansson - 31 december 2015 22:10

Tänkte skriva ner lite nyårslöften från min sida som jag verkligen hoppas på att försöka hålla:

1. Att inte försöka bry mig om vad folk tycker om mig och omge mig av positiva människor istället som inte klagar eller gnäller på en och saker och ting. Saker som angår mig angår ingen annan, punkt.

2. Inte skolka från de flesta lektioner, det är ju ändå min utbildning det går ut på.

3. Försöka att börja träna och äta sunt. Sluta röka kan jag ju för det första börja med. Någon form av dans kan ju framförallt börja med.

4. Vara ännu mer aktiv på bloggen och kanske skriva lite mer om mig eller svara på frågor. Annars kan ni ju alltid fråga efter nåt speciellt ämne jag kan få ta upp här.


Det var nog allting och hoppas att jag inte glömde nåt. Vad har ni själva för nyårslöften eller kanske mål för nästa år? Vore roligt och intressant att få veta. :) Nu är det ungefär 2 timmar kvar av detta året och snart ska man ut och titta på underbart fina nyårsraketer, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 31 december 2015 19:41

Ville bara önska er alla ett härligt gott nytt år 2016 och sitter just nu och ska äta god nyårsmat och inväntar nyårsbingot som börjar kl. 20.00 och slutar kl. 22.00 på tv 4. Tänkte ha en svart glittrig klänning, men vad är det för läge när man ändå har beslutat sig för att fira nyår hemma istället för borta någon annanstans, liksom? Så den klänningen besparar vi till nästa nyår istället. ;) Nu hör man lite "pang" och "bom" lite överallt i lilla Ählm, men tills dess, haaa deeet! :*<3

Av Amelie Kiliansson - 30 december 2015 21:23

Befinner mig just nu hemma. Träffade Sara på bussen på väg hemåt, trevligt trevligt! :) Så nu tänkte jag bara ta det lilla lugna och invänta morgondagen för nyåret, men annars får ni ha en underbar skön kväll på er, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 29 december 2015 23:22

Steg upp tidigt och tog bussen till Klippan vid 10-tiden och sen vidare till Ljungbyhed vid halv 12-tiden så befinner mig just nu i hos Eve och sett hennes nya hus som jag är mycket impad av både utvändigt och invändigt. :) Vi har käkat pizza och kebabtallrik, kollat på "Lycka till, Charlie!" och dessutom kollat på "The Flintstones" (2:an var det tydligen och som jag alltid trott har varit 1:an, haha!) och nu chillar vi bara framför teven till youtube-klipp. Stannar här tills imorgon eftersom Eve skulle hjälpa Katta inför hennes nyårsfest på torsdag och sen blir det att invänta både nyår och bingolotto på torsdag, men ni får ha det så bra så länge, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 28 december 2015 23:26

Lämnade syrran till flygplatsen i Köpenhamn imorse vid halv 7-snåret och jag trodde inte att vi skulle köra ända dit till Danmark och sen hade jag glömt att där fanns gränskontroller så vi hade med oss våra pass. Sov inte många timmar inatt och var då trött som ett jävla as men som tur var så efter vi hade vinkat av Patricia vid säkerhetskontrollerna så köpte vi oss varsin chai latte och självklart brände jag min tunga (och har fortfarande ont i den!) och sen skulle mamma och Micke handla i nån butik och sen köpte vi med oss KFC-mat, men tyckte att det var osaltade pommes frites och colan som smakade som pepsi fast annars var kycklingbitarna och majsen goda. :) När vi kom hem igen vilade vi oss i typ en timme och sen skulle jag iväg till ungdomsmottagningen för att snacka lite med min barnmorska och hämta ut nya p-piller som dom tyvärr inte hade på lager i vårt apotek så jag och mamma fick sticka in mot Willys där dom hade ett annat apotek och hämta ut dom där istället (haha, orka!) och sen gick vi in till Willys och handlade lite smått och hårfärg till mig. Vad det ska bli av mitt hår får ni veta i ett annat inlägg, för nu tänkte jag nämligen sova eftersom jag ska nämligen till Eve imorgon bitti så, godnattpuss på er! <3

Av Amelie Kiliansson - 27 december 2015 22:27

Tänkte bara att jag skulle skriva om mina åsikter och tankar om årets julkalender "Tusen år till julafton". Har sett och hört många som har tyckt att det är den sämsta julkalendern och att den inte är som en "riktig" julkalender som dom andra senaste har varit. Och då kan jag undra: varför zappar ni då inte till en annan kanal då? Till en början tyckte jag att den var lite seg, men jag tänkte att jag får ge den en chans ändå och fy fan ja, det var sjukt intressant och jag som gillar historia blev jätteimpad av båda programledarna och barnen hur dom kunde leva ut i rollen från vikingatiden till nutiden. Samtidigt kan jag förstå de flesta vuxna och barn som inte är historieälskare, men jag kan ändå tycka att historia är nyttigt och intressant att veta om. Så jag ger extra STOR cred till SVT och tackar STORT för detta fina och mycket intressanta verk och sen vill jag rikta mig ett STORT fantastiskt cred till både tv 4 och kanalens julvärd Bengt Magnusson! Det var mina åsikter och tankar om det här, tack för mig. :)


På tal om annat så ska jag strax kolla på filmen "Rocky 4" som ska sändas på tv 4 kl. 23.05, men synd att de bara visar fyra filmer när det finns sex stycken. Aja, imorgon blir det att gå upp extra tidigt eftersom vi ska lämna min syrra till flygplatsen för att hon ska åka iväg till Schweiz och träffa sin nya kille där så nu ska jag kolla klart lite på "Miss Secret agent 2 - armed and fabulous" med en fin och rolig Sandra Bullock i huvudrollen som går på kanal 7 just nu (kollade på 1:an innan och den var sjukt bra!) så jag avslutar mitt inlägg här för ikväll och önskar er en trevlig söndagskväll, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 26 december 2015 22:54

Gick med på att gå ut en sväng med syrran in mot stan innan idag. Det var lite rea i olika klädaffärer så vi var bara inne och kollade utan att köpa nåt och sedan drog vi in till Ica och handlade lite. Ja, sen har inte mycket annat hänt eftersom jag väntar på att få kolla på "Rocky 3" som ska sändas på tv 4 kl. 00.45 medans jag kollar på den brittiska tv-serien "Miranda - julspecial" som går på svt 1 just nu, så tills dess får jag kolla på nån annan film efter det eller så men ni får ha en fin kväll annars, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 25 december 2015 22:52

Pappa kom och hämtade mig innan 2 eftersom vi skulle fika hos farmor och sen när man kom hem blev det chill framför teven. Tydligen var stormen vid namn Staffan på besök igår, men han var ju inte så kraftig. ;) Måste säga att det värsta jag vet är killar som är så sjukt jävla desperata när man skriver med dom så nu tänker jag göra så att jag inte svarar när dom skriver, vilket jag är bäst på att göra, haha! :) Nog om det där för nu tänkte jag kolla klart lite på filmen "Legally blonde 2" med fina och söta Reese Witherspoon i huvudrollen som går på kanal 7 just nu (kollade på 1:an innan och superbra var den!) och sen blir det "Rocky 2" kl. 23.25 på tv 4, så ha en underbart skön fredagskväll, pusshej! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards