Alla inlägg under maj 2013

Av Amelie Kiliansson - 31 maj 2013 22:36

Somnade som en stock på soffan igår kväll och vaknade och gick sen och la mig i min egna säng. Kan ju berätta att jag gjorde min uppkörning för traktor och klarade det på 07.56, jävligt gött!!! :D

Denna dagen blev inte så bra idag i skolan pga missförstånd, men alla skulle lämna tackkort och presenter till sina praktikvärdar och egentligen skulle jag fått skjuta men blev inte så, så man fick ju som man ville till slut! ;) Men resten av dagen blev lite bättre av att jag fått mitt bevis för körkortstillstånd, härliiigt! :P Men nu ska här sovas, ska ju upp tidigt med Ange imorgon, eftersom hon ska vara vid polisstationen vid 9. Mycket enklare om hon sover hos mig ju, iochmed att hon ska till Gbg sen men men, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 29 maj 2013 23:56

Tänkte skriva lite snabbt om gårdagens eftersom jag inte gjorde det igår. Drog till körskolan med Ulrika för att jag skulle göra mitt syntest, men det fick göras en annan dag när jag har mitt leg med mig. Fram mot kvällen pratade jag med mitt ex på Skype och det gjorde mig jättelycklig att vi kunde prata med varandra igen och bestämma oss för att vara kompisar istället! :D<3

Idag efter praktiken drog vi till körskolan igen och jag fick göra mitt syntest. Gick ju ganska bra, men snabbt, så nu ska syntestet skickas in och så får jag ett papper hemskickat sen. :) Nu längtar man på riktigt på att ta detta moppekortet! Efter det så körde vi till skolan och det gick bra att träna, så det går mycket bättre nu. Blev en ganska lång text, men får avsluta här nu, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 27 maj 2013 22:55

Hade jägarexamensprovet idag, så blev förhörd av Kicke, och det gick sådär, tror att jag fick 30 fel eller mindre, men måste iallafall läsa på mer så det verkar som att jag får göra om provet igen. :( Efter skolan fick jag skjuts av Cecilia hem och jag gjorde i ordning mig och plattade håret eftersom jag skulle klippa mig idag. Sedan kom pappa och körde ner mig mot stan. Fick det toppat och uttunnat och jag blev nöjd. :) Efteråt körde pappa hem mig och nu ska jag se klart "Harry Potter och Halvblodsprinsen" innan läggdags, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 26 maj 2013 23:02

Haft en jätterolig helg faktiskt! :D Drog ju till Bosjökloster med Eve tidigt på morgonen och så var vi där lagom tills dom öppnade. Köpte iallafall två armband och ett halsband. Men det var drygt som fan att vi fick vänta i två timmar tills torneringsspelen började! .__. Kul var det att se det till slut och så alla dessa roliga gycklare, haha. ;) Lägger inte upp bilderna ikväll som jag tog därifrån, blev ju lite många, hehe. :)


Har umgåtts med Gustaf idag och spelat lite fotboll med honom och en som heter Lukas (Eves pappas son) vid Pilen. Idag var det dessutom Mors dag, så fick slänga iväg ett sms till lilla mamma och gratta henne! :P Happ, då var det skolan igen imorgon och sovdags nu för mig, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 24 maj 2013 22:32

Råkade somna till igår, så blev inget bloggande. Men gjorde i princip samma sysslor på praktiken och körde traktor på skolan efteråt. Gick mycket bättre denna gång! :D

Just nu är jag hos Eve och imorgon ska vi till Bosjökloster för att det är medeltidsmarknad där. Kommer kanske lite bilder också. :) Glömde nästan nämna att jag skjöt idag och det börjar likna nåt faktiskt, fast jag inte träffade nån enda lerduva, men aja! ;) Nu ska här sovas iallafall, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 22 maj 2013 21:44

Jagat efter fler höns idag och lyckats fånga in några stycken, men imorgon får vi jaga efter de andra hönorna. :)

Traktorkörningen gick bra och idag fick jag köra Valtran. Fast Monika hade kört upp med Valtran på körbanan, så hon fick köra ner med Casern som jag hade först eftersom det hade krånglat med växelspakarna och dom behövde lagas. Gick ju sådär att backa med Valtran eftersom den är lite större, men annars var det inga problem förutom att den inte ville gå fast den inte var på friläge, så tog ett tag innan vi hittade problemet, haha! :D Ska försöka kolla klart på "The fast and the furious 3" nu, trots en lite dum huvudvärk, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 21 maj 2013 23:02

Fick jaga efter hönor idag, men det gick inte så bra, men vi fick in några stycken i burarna iallafall. :) Det var en höna som hade hamnat under äggbandet, så jag fick sträcka mig ner för att ta den och fan vad den skrek! :O

Efter att vi hade plockat äggen klart, så körde vi direkt till skolan, för att jag skulle få köra traktor. Gick hur bra som helst att köra banan och backa i krysset också. Imorgon kommer vi hit igen och på torsdag, så jag hoppas att det kommer gå bra för mig när jag gör uppkörningen, bara jag tror på mig själv. ;) Nu ska här sovas iallafall, godnattpuss! <3

OBS! Bjuder på en bild från igår, då vi tog oss en promenad i det varma och fina vädret. :D

Av Amelie Kiliansson - 20 maj 2013 23:11

Hade hur kul som helst på matten med ettorna och tvåorna, men helt sjukt att ens eget skratt kan smitta av sig på andra, hahaha! :D

Aja, fick mina svarta Converse till slut. <3 Vi fick köra ner till stan för att köpa dom på Intersport, tuuur! Sen har jag bokat en klippning på nästa måndag. :) Tog dessutom lite galna bilder med syrran och mamma, hihi! ;) Nej, nu blir det läggdags för mig, godnattpuss! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards