Alla inlägg under augusti 2015

Av Amelie Kiliansson - 31 augusti 2015 23:22

Ny vecka i skolan och utflykten vi skulle haft idag blev inställd på grund av väderförhållandet med regn, tyvärr. :( Synd att lärarna inte meddelade det dagen innan så man kunde få iallafall minst 2 timmars sovmorgon! Så det blev improvisation med hela klassen istället och det var ganska kul och lärorikt. Sen mot eftermiddagen blev vi uppdelade i var klass för sig så att vi från "Teater på plats" fick gå ihop oss med en annan klass. Så där fick man träffa och lära nya människor, mycket roligt faktiskt. :) Alltså blir ju det att vi får umgås mer med denna klassen under hela veckan som det verkar se ut nu. Näe, nu blir det läggdags för min del, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 30 augusti 2015 23:46

Är just nu faktiskt assur för att HIF förlorade mot MFF idag med 0-3! Men hoppas på att dom vinner mot IFK Göteborg till nästa match. Idag har jag iallafall jobbat, jag och pappa stack hemåt först innan vi skulle till farmor så jag hann ta en snabbdusch och senare mot kvällen spelade jag bingolotto och vann inte ett piss, tittade även på "Kristallen 2015" och nu sitter jag och kollar på repriset av "iZombie". Imorgon är det utflykt med skolan så ska snart dra mig mot sängen, så godnattpuss på er! <3

Av Amelie Kiliansson - 29 augusti 2015 23:59

Somnade till igår så glömde uppdatera från vad vi gjorde i skolan. Utvärderade lite, städade upp efter oss all rekvisita och kläder vi hade använt och sen hade vi en liten rast. Efter det gick vi igenom våra nya schemor för nästa vecka och vi från "Teater på plats" fick stanna kvar en stund till och gå igenom lite till innan vi fick sluta. Var skönt att få sluta tidigare fast det ändå inte hade varit lönt att dra till skolan men ändå så var det det, haha! :)

Iallafall så jobbade jag idag och imorgon är det förmodligen sista gången jag jobbar eftersom jag har en månads uppsägning, så nu tänkte jag dra mig till sängen, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 28 augusti 2015 22:32

Det blev faktiskt en ganska lyckad föreställning igår kväll, måste jag säga! :D Alla var asduktiga och felade inte ett dugg och innan uppvisningen så åt de flesta av oss pizza tillsammans och bara myste. :) Så jag blev ganska stolt över oss alla att vi hade lyckats prestera så sjukt bra på scenen och när man väl tittade upp mot publiken så var det inte så värst många som kollade, såg det ut som. Men min nervositet klarade jag utmärkt bra med! Är så glad att jag dessutom fått lära känna nya och roliga människor och som man blivit så bra vänner med. Det tackar jag för! <3

Av Amelie Kiliansson - 26 augusti 2015 23:54

Nu imorgon gäller det, så håll gärna tummarna för mig! ^^<3

Av Amelie Kiliansson - 25 augusti 2015 23:44

Idag fick vi fortsätta att öva på våra pjäser och rörelsenummer inför torsdagen. Vi fick dessutom stå på den riktiga scenen och göra det med rörelsen. Sen mot eftermiddagen blev det att vi fick öva in våra pjäser igen och det sitter nääästan, men det är ju bara till att fortsätta öva hemma också. Jag känner nästan att jag kan alla mina repliker, så jag hoppas att jag kan dom tills på torsdagskväll.
Annars så imorgon blir det akrobatik som också kommer ingå, men det kommer säkert gå jättebra det med! :) Nu tänker jag inte fortsätta uppdatera här mer, så godnattpuss på er! <3

Av Amelie Kiliansson - 24 augusti 2015 22:59

Pappa skjutsade in mig till Båstads tågstation imorse så jag kunde ta Öresundståget och sedan bussen mot skolan. Var där tidigare än vad jag brukar vara, men hade ju inget val. Vi fortsatte med våra rörelsenummer som det egentligen heter med akrobatik då. Min grupp var jättebra och duktiga trots att dom inte var med förra veckan och övade. Efter kafferasten så skulle öva in våra pjäser i andra grupper och det börjar sitta lite grann, för efter lunchen började vi leta fram rekvisita och övade jättemånga gånger på replikerna, så vi har ju två dagar på oss + torsdagen, då vi ska visa upp allting vi har övat på inför stor publik så det blir ganska nervöst och spännande! ;) Nu tänkte jag kolla klart på "Izombie", så godnattpuss på er! <3

Av Amelie Kiliansson - 24 augusti 2015 00:25

Har fortfarande träningsvärk från i torsdags och fredags och imorgon eller rättare sagt idag kommer det fortsättas att jobbas lite hårdare med akrobatikövningar som det var i fredags, men det är bara till att försöka kämpa. Är inte en sådan megaexpert på att ta selfies direkt, men bjussar ändå på två bilder från i förrgår och så säger jag nu godnattpuss på er! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards