Alla inlägg under juli 2013

Av Amelie Kiliansson - 16 juli 2013 23:48

Har hållt på att packa inför resan nu men är inte riktigt klar än men nu längtar man tills man kommer bort! :D Just nu kollar jag och syrran på "Skilda världar", hon verkar också gilla den lika mycket som jag så jag tänker beställa fler volymboxar när jag har kommit tillbaka till Sverige igen. :) Imorgon blir det jobb framtills fredag och sen är man ledig i helgen, hääärliiigt, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 15 juli 2013 23:38

Förlåt för en återigen en dålig uppdatering av mig men faktiskt haft fullt upp på jobbet förra veckan, då jag för första gången fick vara med och gasat några hönor. Det har både varit hemskt och jobbigt, men det är ju sådant som ingår i jobbet, tyvärr. :( Vi har dessutom fått starta upp det äggbandet vi plockade de bruna äggen på så det är ett plus! :) Och jag och Alexandra har fått tvätta av trälocken som varit i stallet, mindre kul jobb men nu är dom äntligen avtvättade allihopa. Nu i helgen gjorde vi ett byte eftersom Henrik tyckte vi skulle vara en person dom plockade alla äggen på 3:an, så i lördags jobbade fick jag jobba och tog ledigt i söndags. Idag är både jag och Alexandra lediga och imorgon också, skööönt! :D Men sen så börjar vi på onsdag igen, känns faktiskt ganska bra för jag brukar känna mig rättså rastlös när jag går hemma om dagarna... Nu tänkte jag fortsätta på mitt "Skilda världar"-maraton (en serie som gick på teve runt 90-talet), älskar den verkligen, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 11 juli 2013 21:51

Tänk att det inte var så länge sen man tog studenten, åååh den känslan är så sjukt underbar att känna! :D<3

Av Amelie Kiliansson - 9 juli 2013 19:54

Inte uppdaterat nu på ett tag, men haft en sjukt bra och rolig helg! ;)

Fredag: Fick plocka äggen helt själv idag för första gången, sjukt stolt över mig själv, hihi! :D Ange och Katta sov över, men inte Eve för hon blev sjuk. ;(

Lördag: Tältade/campade med några killkompisar i Storrödssjön, men tyvärr kunde inte Katta vara med eftersom hennes föräldrar inte kunde skjutsa henne. :( Vi fick lämna av Ange hos sig så hon skulle packa om ,så det tog ganska lång tid för oss att ta oss dit, så till slut fick vi komma hem till Kenth istället och gå ända dit med honom. Men jag fick cykla på hans cykel. Dessutom var hans mamma astrevlig och bjöd mig och Ange på flädersaft och vi snackade lite om skolan och så. :) Vi grillade hamburgare, drack och dansade till 3 på morgonen och jag och Ange tog oss ett dopp i sjön, så killarna blev till sig så de ville kolla på, hehe. ;) Dom hade påstått att det var blodiglar i sjön, men icke nicke en enda! Vi fick sova i samma tält som de flesta av killarna och vi kanske ungefär nio pers sammanlagt, men det gick bra. ^^

Söndag: Vaknade av att jag hade fått ett svullet ögonlock, jävla mygg! Kunde knappt se med högerögat. :/ Och dessutom vaknade jag också av att det kom travande kossor förbi vårat tält, haha! :P Vi satt en stund vid elden och sen packade vi ihop våra grejer. Vi skulle möta upp Roger vid Spången och jag tyckte att det var så långt att gå när jag tänkte efter. Så jag har haft fullt upp nu denna underbara helg med fint väder också, pusshej! <3

Hey

Av Amelie Kiliansson - 4 juli 2013 23:41

Stämplade äggen idag och det kom några som skulle hämta ägg också, så det har rullat på bra som vanligt. Drog med bussen till Sara efter jobbet, för att hämta min sovsäck eftersom jag och Ange ska vara med och tälta med några killkompisar på lördag till söndag. Har nu tydligen bestämt mig för att göra det, just för att innan jag reser i väg. :) Åt hos Sara och så letade vi efter sovsäcken, men hittade den inte, så jag får låna hennes mammas sovsäck istället. Så hon åker hem till mig och lämnar den. Imorgon kommer tre av töserna till mig och sover över, så man vill ju helst ha en tv som funkar, men där kommer att komma en tv-reperatör imorgon bitti som tur är! ;) Aja, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 3 juli 2013 23:08

Hade inte tänkt på att lägga upp militärshortsen jag fick av mamma för ett par dagar sen, men här är dom iallafall, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 2 juli 2013 22:45

Var inte på så bra blogghumör igår kväll iochmed att vår tv inte funkar just nu och tv-reperatören kommer inte förrens på fredag, seeegt! :( Igår så plockade jag äggen som vanligt och slutade tidigare. Men fram mot kvällen skulle jag och Alexandra (Ulrikas dotter) hjälpa till att ta upp alla de hönsen som hade hamnat på golvet och det tog kanske en halvtimme tror jag. I värsta fall så flyger dom ner igen och ibland upp av sig själva, haha! :)

Idag så plockade vi alla äggen och slutade där och Alexandra hämtade upp mig för vi skulle hjälpa med alla hönsen igen. En höna hade råkat klösa mig på fingret, men vi var också klara här en halvtimme. Imorgon behöver vi inte vara med och hjälpa till, men ibland kan det vara bra att ha något att göra. ;)

En sak jag hatar med folk är att dom aldrig någonsin vill växa upp, synd kan jag ju tycka, bara så sjukt barnsligt! :O

Köpte iallafall en rockskiva igår, så nöjd så, godnattpuss! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards