Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Gasning av hönor m.m.

Av Amelie Kiliansson - 15 juli 2013 23:38

Förlåt för en återigen en dålig uppdatering av mig men faktiskt haft fullt upp på jobbet förra veckan, då jag för första gången fick vara med och gasat några hönor. Det har både varit hemskt och jobbigt, men det är ju sådant som ingår i jobbet, tyvärr. :( Vi har dessutom fått starta upp det äggbandet vi plockade de bruna äggen på så det är ett plus! :) Och jag och Alexandra har fått tvätta av trälocken som varit i stallet, mindre kul jobb men nu är dom äntligen avtvättade allihopa. Nu i helgen gjorde vi ett byte eftersom Henrik tyckte vi skulle vara en person dom plockade alla äggen på 3:an, så i lördags jobbade fick jag jobba och tog ledigt i söndags. Idag är både jag och Alexandra lediga och imorgon också, skööönt! :D Men sen så börjar vi på onsdag igen, känns faktiskt ganska bra för jag brukar känna mig rättså rastlös när jag går hemma om dagarna... Nu tänkte jag fortsätta på mitt "Skilda världar"-maraton (en serie som gick på teve runt 90-talet), älskar den verkligen, pusshej! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelie Kiliansson - Tisdag 9 april 23:46


?igår du lämnade jordelivet, farmor. Saknar dig väldigt mycket och har dig i tankarna vart jag än befinner mig. ...

Av Amelie Kiliansson - Lördag 6 april 20:01


Hör upp, alla ABBA-fans för ikväll kl. 20.00 på svt 1 och svtplay kommer ABBA att hyllas för sin vinst för exakt idag den 6 april 1974. Där kommer vara många artister som kommer att sjunga deras låtar och dessutom finns det en dokumentär som heter ?S...

Av Amelie Kiliansson - Fredag 15 mars 23:56


Fick äntligen mitt silviacertifikat från jobbet som damp ner i postlådan i förrgår. Happy happy! :D(Y) ...

Av Amelie Kiliansson - Söndag 10 mars 23:12


Så var det nu dags för årets oscarsgala som sänds kl. 23.20 på tv4 och tv4play. Don?t miss that out! :D(Y) ...

Av Amelie Kiliansson - Lördag 9 mars 23:28


Så var detta årets Mello över och så kan vi se fram emot maj-ESC om ett par månader, tjohej! :D(Y)...

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards