Alla inlägg under juli 2015

Av Amelie Kiliansson - 29 juli 2015 23:23

Idag var det då begravning för min farbror. Min brorsa hämtade upp mig och vi körde direkt till kyrkan som ligger utanför Båstad. Vi fick sätta lite längre fram i kyrkan och då kunde man inte låta bli att fälla några tummarna speciellt när man skulle gå upp till kistan och lägga fram en blomma och bocka eller niga. Tyvärr kommer vi alla gå döden tillmötes men det känns för jävligt när en människa som man håller kär går bort! :(

Efter begravningen skulle vi till Hallavara där minnesstunden skulle äga rum, alltså min också avlidne faster och farbrors hem. Vi åt smörgåstårta och efterätt och sen blev det dags att köra hemåt, så kramade om mina släktingar och de som man inte har träffat på länge. <3 Jag kan ju direkt säga att det kändes inte så himla bra att vara där när man vet att två av de bästa människorna inte finns mer, men jag vet att dom slipper lida och har det bättre nu. (Y)<3 Tänkte iallafall strax sova, men ska bara samla mig lite och spela lite senare, godnattpuss! <3

Av Amelie Kiliansson - 28 juli 2015 23:54

Ja, som rubriken lyder ska vi snart flytta igen, men det blir förmodligen bara ett lägenhetsbyte här i Ählm. Har faktiskt inget sug efter att flytta ifrån där vi bor just nu men hyran här är för dyr och syrran har ju flyttat ut så vi behöver inte bo så stort heller. Annars får vi ju se när flyttningen blir av, det återkommer jag senare med. Ska kolla på Jason nu, men ni får ha en skön kväll på er, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 27 juli 2015 23:07

Var hos pappa under helgen eftersom han skulle skjutsa mig till jobbet och när vi hade varit hos farmor och fikat så ville jag se hur mitt gamla högstadium såg ut idag, men där har inte skett så stora förändringar fast saknar det inte alls även om det började komma upp massor av minnen från skoltiden där! Är ledig imorgon och onsdag men egentligen skulle jag varit ledig idag fast det är begravning för min farbror på onsdag så fick byta dag istället. Ska bli skönt att få sova lääänge imorgon, men nu tänkte jag kolla på "Eva & Adam - fyra födelsedagar och ett fiasko", pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 24 juli 2015 23:13

I förrgår tog vi beslutet att avliva duvan jag hade tagit, den åt eller drack och ingenting och ingen veterinär eller jägare ville ta emot den eftersom det är ett vilt djur. Så Micke fick göra jobbet för första gången och jag valde att inte titta på. :/ Sedan fick han och mamma begrava den nånstans ute. Sjukt sorgligt så man började böla, men nu slapp den lida iallafall. Tänker inte skriva mer nu utan ni får ha en fin fredagskväll, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 21 juli 2015 23:21

Tog hem den här lilla krabaten från jobbet då den hade fallit från ett tak. När jag hörde pang-ljudet, så kunde jag inte låta bli att ta hem den. Vi körde inom Båstad först och hämtade upp syrran för hon skulle vara hos oss ett tag och sedan hemåt. Hon plattade mitt hår och sen stack vi till EH (Espresso House) och köpte chai latte och cappuccino. Tydligen så enligt Micke har duvan fått sig en hjärnskakning och chock efter fallet men förhoppningsvis så flyger den väl sin kos imorgon bitti eller så får man ta den till veterinären så dom kan undersöka den, vi får helt enkelt se. Ni får ha en underbart skön kväll på er, så synes vi väl imorgon, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 19 juli 2015 21:14

Kom hem från Eve redan i lördags eftersom hon skulle till sin pappa, så just nu halvligger jag på soffan och kollar på Freddy just nu. Kommer dyka upp bilder från när vi var på zoot i Danmark, men inte just nu eftersom jag inte är på så bra humör. Idag är det iallafall Skånes flaggdag och dessutom vann HIF med 3-1 mot AIK idag, så tummen upp för det! (Y)<3 Nä, nu ska jag fortsätta slökolla på filmen, ha det. <3

Av Amelie Kiliansson - 15 juli 2015 23:38

Har nu ansökt till folkhögskolan i Hbg och hoppas att jag kommer in där, så håll gärna tummarna för mig! :D(Y)

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards