Alla inlägg under januari 2018

Av Amelie Kiliansson - 19 januari 2018 23:04

Nu kör vi ett Chucky-maraton för våran del denna underbara fredagskväll. Ni får ha en skön helg och så hörs vi! :D(Y)<3

Av Amelie Kiliansson - 18 januari 2018 23:34

Jo, men nu vet jag att det är sent påtänkt men tänkte ändå säga vad jag tyckte om förra årets julkalender som jag fick se klart på idag på svtplay. Tyvärr kan jag säga att det inte var någon höjdare, men det var ändå roligt att få följa dom tre barnen på deras resa. Vad jag vet nu, så kommer årets julkalender vara en familjekomedi, något som jag faktiskt ser framemot. Men vad tyckte ni andra om denna julkalendern, om ni ens följde den? :)

Av Amelie Kiliansson - 16 januari 2018 23:15

Igår var det årets idrottsgala på tv och jag var en av dom många som såg det. Tyvärr såg jag på lite sociala medier att det var folk som INTE var så speciellt glada över den som hade vunnit årets jerringpris. Men jag kan iallafall tycka att det var rätt person som vann och så var det ju ändå svenska folket som hade röstat, så jag begriper mig inte på dom som ens klagar? Iallafall så säger jag ett stort GRATTIS till Peder Fredricson, det var lättförtjänt faktiskt! :D(Y)<3

Av Amelie Kiliansson - 12 januari 2018 23:07

Idag har bakning av kanelbullar stått på fredagens schema. Det var jag och Zarina som fick baka och vi blev ganska nöjda över våra resultat. Synd bara att vi inte fick med några bullar hem, men det kanske vi får nästa vecka istället, förhoppningsvis! :D<3

Av Amelie Kiliansson - 11 januari 2018 22:19

Jag tog ju mitt blodprov som ni vet i tisdags och när jag tog av mig plåstret som satt där dom hade stuckit mig och upptäckte att det var ett långt rött märke. Vet ni om det ska se ut så där, eller? :S

Av Amelie Kiliansson - 10 januari 2018 23:40

Idag var jag och min lärare iväg för att kolla in mitt praktikställe som ligger i Kungshult. Ni som är mer helsingborgare än vad jag är, vet nog vart det ligger... Det var ett jättefint äldreboende och stort också och vi blev runtvisade, så ja, jag ser verkligen fram emot att börja praktisera där faktiskt. Först måste dom hitta en handledare och sedan börjar jag inte förens i februari, vilket jag tycker är ganska segt, men det är på gång ändå. Vi har dessutom fått laga mat idag i skolan (det fick bli potatismos med köttbullar och lingon) och när jag hade kommit tillbaka från mitt praktikställe så skulle vi käka. Det var supergott, verkligen! <3 Vi åt brownies till dessert också. Känns ändå som att det har hänt mycket idag och mycket att ta in, men när det väl kommer igång med praktiken, så kommer jag vara fullt taggad och fokuserad på just det! (Y)

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards