Alla inlägg den 4 januari 2018

Av Amelie Kiliansson - 4 januari 2018 22:00

Nu hade jag tänkt att skriva om vilka Netflix-serier jag har kollat på under år 2017. Dock har jag bara valt ut 6 av dom bästa:

 

 

 

1. Ja, den här kan jag säga lätt att det fälldes en massa tårar, men ändå ganska så rörande om ni frågar mig. Serien handlar om en tonårsflicka som tar självmord och en av hennes klasskompisar får ett antal kasettband där det avslöjas alla orsakerna till att hon tog livet av sig.

 

 


2. Denna kan jag verkligen rekommendera med ändå mycket allvar och komik i. Serien handlar om en kille som heter Sam som har diagnosen Asperger syndrom och ger sig ett försök till att hitta en tjej att dejta med. Tyvärr har han en allt för överbeskyddande mamma...

 

 

 


3. Den här rekommenderar jag till dom som gillar high school-miljö och lite dramatik. Denna serien handlar om syskonen Hayley och Alex som börjar på en internatskola dom både upptäcker rivalitet, romantik och ett mysterium med kopplingar till deras mammas död.

 

 

 

4. Lite väl överdriven komik, men ändå så himla bra och rolig. Serien handlar om en tjej som heter Miranda och som inleder en jakt på berömmelse genom att ladda upp en video på internet, men den första negativa kommentaren ger henne panik...

 

 

 

5. Denna rekommenderar jag starkt till dom modegalna och som gillar blandad allvar och komik. Denna serien handlar om en tjej som heter Sophia och som förlorar sitt jobb och även blir vräkt från sin bostad, men en second hand-affär ger henne en idé...

 

 

 


6. Denna rekommenderas till dom som är intresserade av samhällspolitik, men har ändå lite komik i. Serien handlar först och främst om en tjej som heter Samantha och är en radiopersonlighet på sin skola. Hon leder en protest mot rasistiska maskeradfester på skolan när en pinsam uppgift om hennes privatliv avslöjas. Man får även följa andra personer i serien också.

 


Har ni själv lite serier ni kan tipsa mig om? Det behöver inte vara Netflix-serier, men tack på förhand ändå!  


Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards