Direktlänk till inlägg 9 mars 2017

Teater Theatron om hjältemod

Av Amelie Kiliansson - 9 mars 2017 23:08

Har inte riktigt känt orken att blogga skriftligt denna vecka för mitt humör har varit lite sisådär, kanske för att man börjar bli nervös och spänd inför att ha snart ha sin nästa teaterpremiär? Just nu känns det lite pressande och stressande just för att alla replikerna ska sitta som dom ska, men det är ju så teater fungerar, tyvärr. I helgen har jag iallafall varit upptagen av ett födelsedagsfirande eftersom min killes systers kille hade fyllt år, mycket trevligt och roligt var det! :) Så jag har umgåtts med min kille hela den helgen.

Idag har vi i hela klassen fått äta tårta, en så kallad "premiärtårta" eftersom vi haft premiär för våra föreställningar vi haft hittills. Gott var det och mätt som fan blev man, haha! :D(Y) Så efter lunchen så skulle vi dra iväg till Malmö för att kolla på en öppen repetition av en teater som handlade om hjältemod. Enligt lärarna skulle det ta en timme att åka in, men det tog ju visst bara en halvtimme. Så när vi väl var framme så fick vi gå runt och titta lite i stan innan föreställningen började. Den var faktiskt helt okej att se på (deras soppa som dom bjöd på under pausens gång var ändå ganska fast det saknades lite salt, hihi!) och det var mycket man fick lära sig när vi väl fick fråga och diskutera lite kring den. Efter det var det dags att bege sig, så jag, Rebecka och Elis blev skjutsade av några turnéare i klassen till Rydebäcks station och tog tåget därifrån. Just nu ligger jag till sängs och saknar ihjäl min fina kille fortfarande så börjar bli extremt trött just nu så tänkte lägga mig en aning tidigare ikväll, men annars får ni ha det fint så länge, natti natti! :*<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelie Kiliansson - Tisdag 9 april 23:46


?igår du lämnade jordelivet, farmor. Saknar dig väldigt mycket och har dig i tankarna vart jag än befinner mig. ...

Av Amelie Kiliansson - Lördag 6 april 20:01


Hör upp, alla ABBA-fans för ikväll kl. 20.00 på svt 1 och svtplay kommer ABBA att hyllas för sin vinst för exakt idag den 6 april 1974. Där kommer vara många artister som kommer att sjunga deras låtar och dessutom finns det en dokumentär som heter ?S...

Av Amelie Kiliansson - Fredag 15 mars 23:56


Fick äntligen mitt silviacertifikat från jobbet som damp ner i postlådan i förrgår. Happy happy! :D(Y) ...

Av Amelie Kiliansson - Söndag 10 mars 23:12


Så var det nu dags för årets oscarsgala som sänds kl. 23.20 på tv4 och tv4play. Don?t miss that out! :D(Y) ...

Av Amelie Kiliansson - Lördag 9 mars 23:28


Så var detta årets Mello över och så kan vi se fram emot maj-ESC om ett par månader, tjohej! :D(Y)...

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards