Alla inlägg under oktober 2016

Av Amelie Kiliansson - 10 oktober 2016 21:58

Bestämde för att ta en bloggpaus under helgen. Ibland måste man faktiskt ha fokus på annat också. Inte hänt så mycket under helgen förutom att jag haft det mysigt med killen (även hans gamla katt har varit på besök, hihi! :D) och vi har kollat på "The Walking Dead". Fick skippa impron från skolan idag eftersom jag inte mådde helt okej, men förmodligen mår jag lite bättre imorgon. Tänkte kolla klart på två avsnitt till av "The Walking Dead", men annars får ni ha det fint, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 7 oktober 2016 23:59

Kollade precis klart på "Gotham" som vi egentligen skulle ha sett igår, men det inte blev något igår. Så kan det gå när man har börjat bli "The Walking Dead"-beroende! ;) Vi kollade nämligen på två avsnitt innan ikväll och har två sista avsnitt kvar av den 3:e säsongen, så det känns ganska bra. Förövrigt har skoldagen varit bra. Jag och Sara (en klasskompis till mig) hade vår "Grej of the day" och pallar just nu inte förklara vad det innebär, är för trött för det. Men Sara hade iallafall valt att berätta vad som hänt under denna veckan och jag visade upp två videoklipp på youtube från filmen "Step Up 2 - The Streets" som jag hade sett i tisdags medans jag städade mitt rum där hemma. Gick ganska bra faktiskt även om jag var nervös innan dess. Efter skolan mötte jag upp killen på Knutan och det tog oss ett tag att hitta vägen till Utbildarna eftersom han nämligen ska ta truckkort och då behövde han köpa en handledarbok. Vi tog bussen hem till honom senare och nu är det slutskrivet för min del här, men ni får annars ha det fint, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 5 oktober 2016 21:16

Känner att jag inte uppdaterat så mycket vad som gäller skolan och så, men kan iallafall passa på att berätta att igår var det sista gången jag träffade min kurator. Kunde inte låta bli att släppa ut mina tårar, för jag tyckte verkligen om min kurator som alltid lyssnade på mig och gav mig råd och känner mig så innerligt tacksam för det. <3 Men som man alltid säger: "Livet går vidare". Idag på vår lektion i SPM (social praktisk medvetenhet) med asparna så var det ändå ganska kul med de övningar vi jobbade med, speciellt när det kom till olika känslor man skulle gestalta. Man skulle jobba två och två så jag och Rebecka jobbade ihop. Sedan skulle man få fotografera varandra efter gestaltningen och ja, det blev lovande bilder på oss två som jag kommer lägga upp här strax. Känslorna jag fick var "fientlig" och "tjurig" och Rebecka fick "otålig" och "äcklad". Det var inte helt lätt för oss att gestalta alla orden, men det gick ju ändå bra. :) Aja, imorgon är det åter igen en ny skoldag och just nu är jag i Viken hos killen och ligger i sängen och väntar på att vi ska se det nya avsnittet av "Gotham". Sedan får vi ju se lite "The Walking Dead", men det får vi ju se, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 3 oktober 2016 20:31

Som sagt så springer bara tiden iväg och vi är på vår 4:e månad, me and my darling, grattis till oss! :D<3

Av Amelie Kiliansson - 2 oktober 2016 18:02

Idag har vi fortsatt med monteringen av skåpen och är i princip klara med det. Har börjat få ont lite i min svank pågrundav tungt lyft igår kväll, men det lär väl repa sig. Nu när sommaren är över och hösten är på sin ingång så blir det så fruktansvärt kallt ute och inte nog på tal om kvällarna. Frös som en idiot, men det är ju tur att man har sin älskling som kan värma en, hihi! ;) Imorgon är det skolan som vanligt och sen efter det sticker jag till Viken igen här och hjälper till mer. Nu ska jag och min darling ha "The Walking Dead"-mys med massa gottis, så ni får ha det så bra så hörs vi väl imorgon igen, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 1 oktober 2016 23:12

Idag har jag fått hjälpa killen att montera lite skåp som ska stå i köket. Dock blev vi inte klara så fortsättning följer imorgon bitti. Tanken innan idag var ju att vi skulle åka hem till mig, men nu blev det inte så. Tänkte faktiskt strax gå och lägga mig, men ni får annars ha en skön kväll på er, pusshej! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards