Alla inlägg under september 2016

Av Amelie Kiliansson - 7 september 2016 23:37

Ja, i måndags köpte jag min egna skoltröja och kan känna mig ganska stolt att jag äger den för den är otroligt snygg speciellt när det står "Teater Arken" och "Sundsgården"-loggan på den och sen om man ändå bär den kan man ju reklamera folk runt omkring en, inte alls dumt! ^^<3 Aja, för övrigt har det varit en ganska okej skoldag och sen har jag varit tvungen att ta bussen snabbt hemåt för att fixa det här med boendestödet så jag fick traska in till socialförvaltningsgrejen, så imorgon bitti tänkte jag höra av mig till dom som sköter boendestöddelen så får vi helt enkelt vad det blir av med det sen. Tänkte gå och ta en snabbdusch nu och sen försöka gå och lägga mig sedan så ni får ha det så bra tills dess, pusshej! <3

OBS! Kommer en bild på min skoltröja här. Hoppas ni blir kanske frestade med att börja på teater, maybe? Men erkänn att den är ganska snygg! ;)<3

Av Amelie Kiliansson - 7 september 2016 12:21

Tänkte göra ett litet blogginlägg angående den nya iphone 7 som tydligen kommer att släppas idag, men tänkte kanske inte skaffa den förens på fredag. Längtar iallafall sjukt mycket och tydligen ska den vara en aning större och vattentålig också så klassikern med att man tappar den i toaletten behöver man nog inte bry sig om, haha! Någon mer som funderar att skaffa den, kanske? Kommer iallafall hålla mig till iphone hela tiden så det är liksom ingen idé att tipsa mig om någon jäkla samsung, inte! ;)

Av Amelie Kiliansson - 6 september 2016 23:45

Idag blev det lite sovmorgon för min del eftersom hela teaterlinjen skulle till Hbg's stadsteater och se på publikgenrepet av barnteaterföreställningen "Robinsons resa" hela förmiddagen. Otroligt bra och ashäftiga scenografier och trots att det bara var publikgenrep så behövde inte regissören stoppa upp någonting alls. Skönt var det iallafall när man fick sträcka på sig i 20 minuter annars hade man förmodligen somnat in, men den var jättebra förövrigt som sagt. Tänkte nu alldeles strax sova, så ni får ha det fint så länge, pusshej! <3

Av Amelie Kiliansson - 5 september 2016 21:38

En helt vanlig men segstartad skoldag idag. Har kanske inte berättat att jag faktiskt avskyr måndagar eftersom jag alltid är som segast och tröttast då. Annars har det varit en helt okej och kul skoldag för övrigt. Sov hos killen under helgens gång och i lördags började jag skriva på min monolog vilket först gick en liten aning segt, men sedan kom flödet när jag började lyssna på musik, haha! :D(Y) Men nu har jag inte skrivit klart den ännu så tänkte skriva det som är hälften kvar tills senare för nu har jag äntligen en text jag kan gå på liksom, så det känns faktiskt ganska skönt och bra (tur att man har en underbar kille som kan ge en feedback, tihi! <3). :) Känner att jag har fullt upp denna vecka, har nästan ingen om varför. Vet iallafall att jag ska iväg och prata med min kuratorn efter skolan och sen måste jag fixa det här förbannade boendestödet så att jag kan flytta in på internatet någon jäkla gång, men det återstår ju och se om jag faktiskt kommer att flytta in överhuvudtaget för jag pallar verkligen hålla på att dra ut på tiden hela tiden. Nä, nu tänker jag inte sitta här och gnälla när det faktiskt inte hjälper ett dugg så ni får ha det fint så länge, puss puss! <3

Av Amelie Kiliansson - 4 september 2016 17:36

Av Amelie Kiliansson - 3 september 2016 22:57

Då har det gått 3 månader med min pöjk, tiden går fort, haha! :D<3

Av Amelie Kiliansson - 2 september 2016 23:44

Eller vette fan om man kan kalla det det iochmed att vi på hela skolan var inomhus och sen trodde man att det skulle vara mer fysiskt aktivt och mer tävlingsinriktat vilket till min lilla besvikelse inte alls var så. Vi hade blivit indelade i grupper så hela teaterlinjen hamnade i samma grupp som flytlinjen (om man kalla det så?) Men kul var det iallafall med massa övningar och sånger och som avslut på hela dagen fick vi sjunga Michael Jacksons underbart fantastiska låt "Man in the mirror. Klockan ringer halv 8 imorgon bitti då jag ska bussen till min kille, så tänkte faktiskt stänga ögonen för ikväll, godnatt med er! <3

Av Amelie Kiliansson - 1 september 2016 22:22

Ny månad och åter igen nya tag och sommaren börjar lida mot sitt slut tyvärr, men det är bara till att gilla läget. Så varmt välkommen är du, kära September! ;)

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards