Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Amelie Kiliansson - 11 juli 2016 23:30

Ja, tråkigt nog blev det Portugal som blev dom nya EM-mästarna och förlåt mig att jag säger det här, men jag tyckte inte ett dugg jävla synd om Ronaldo när han blev skadad och ni får gärna tycka att jag är en kall och elak människa men alltså kom igen! Man har faktiskt sina egna åsikter och speciellt när det kommer till fotboll, för jag tycker helt enkelt inte om Ronaldo för hans sätt på plan, men det är ju så jag tycker och kan man inte acceptera det så är det tyvärr inte mitt problem. :) Men nog om det nu när fotbollshysterin äntligen är över och man kan blicka framåt åter igen, haha! Idag tog jag mig en kort joggingtur på en halvtimme bara iochmed att dom höll med nånting där jag brukar jogga, men fick ta en annan väg istället. Imorgon drar jag till min lilla Anny i Varberg och stannar till på torsdag då jag måste till min kurator så jag kommer nog inte kunna blogga de två dagarna fast det är bara kanske. Aja, tänkte iallafall kolla klart på "The Family" på kanal 5 och sen sova, pusshej! <3


OBS! Gjorde en lookalike mellan Eric Stiffler från "American Pie"-filmerna och fotbollsspelaren Antoine Griezmann från Frankrike. Lika som bär, eller hur? :D

Av Amelie Kiliansson - 11 juli 2016 19:44

Eftersom jag den mesta tiden brukar ägna mig åt att kolla på Netflix om vardagarna, så tänkte jag tala om för er vilka tv-serier jag faktiskt följer där:

 

 

 

  

 

Scream:


Är inne på den andra säsongen just nu och där uppdateras avsnitt varje vecka på onsdagar. Förut var det tisdagar, men ändrades iochmed att dom först sänder det på MTV. I första säsongen ledde ett fall av nätmobbning till mord, som påminde om en rad gamla dödsfall från det förflutna. Kan de ha en koppling till det nya dådet? Handlingen utspelar sig i den lilla staden Lakewood, där huvudkaraktären Emma Duvall får tampas med mördaren.



 


Between:

 

Inne på min andra säsong här också. Handlingen utspelar sig i den lilla staden Lakewood där en gravid tonåring som heter Wiley Day (huvudkaraktär) bor. Serien handlar om staden under belägring från en mystisk sjukdom/virus som har utplånat alla i ådern 22 år och äldre. Serien undersöker också det maktvakuum som uppstår när regeringen karantänar staden inom en 10 kvadrat mil diaemeter och lämnar invånarna att klara sig själva.



En annan Netflixserie som jag har kollat på, men kan ändå tipsa er om:

 

 

 

 

Open Heart:

 

Serien kretsar kring tonåringen Dylan Blake (huvudkaraktär) som dömdes till samhällstjänst på familjens sjukhus Open Heart för inbrott. Väl där så bestämmer hon sig för att använda sin position för att lösa mysteriet bakom försvinnandet av sin försvunna far och hemligheter som hennes familj kan gömma.



Har ni själva någon serie på Netflix som ni kollar på så kan ni gärna tipsa den/dom till mig. Börjar verkligen älska Netflix mer och mer ju mer spännande serier där kommer!

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Ovido - Quiz & Flashcards