Direktlänk till inlägg 20 augusti 2015

Första skoldagen avklarad!

Av Amelie Kiliansson - 20 augusti 2015 23:48

Gick bra att pendla med både tåg och buss till skolan imorse, men mest av allt är jag en bussmänniska av mig, haha! Dessutom var det första gången jag åkte tåg själv, men skoldagen idag som var den första för mig idag, eftersom jag var tvungen att jobba igår och inte kunde vara med när de började igår. Vi fick lite information vad som gäller på skolan o.s.v., fick schema, lekte lite namnlekar, hade kafferast och efteråt hade vi lite rörelselekar med musik och att vi skulle visa med kroppsspråket för alla vad vi hade valt för tre grejor som var hållbart med musik till också. Fast jag och en tjej valde bara en grej: Nokia 3310. Ni vet mobilspelet "Snake" och då visade vi med kroppsspråket, kul som fan var det! :D Vi blev också indelade i olika grupper för att vi skulle göra en typ av liten pjäs, så imorgon ska visa upp våra idéer. Skolmaten där var jättegod med wok med nudlar, men tycker att det suger att man måste pröjsa 60 spänn för en jävla matkupong, så imorgon tar jag med min egen mat vilket man faktiskt får göra! Vi blev också lite runtvisade t.ex vart den stora scenen där vi kommer repetera, teaterkläder, rekvisita etc. Känner att jag har skrivit mycket nu, men har ju fått nya vänner som tur är och då längtar man ju tillbaka tills imorgon så det ska bli roligt att få komma tillbaka igen och visa mod och samarbete med de andra. :) Så jag avslutar nu för ikväll, godnattpuss! <3


OBS! Glömde ju nämna att vi fick egna kaffemuggar och vattenflaskor med våra namn på, så jag känner att jag börjar gilla denna skolan ännu mera nu, hihi! ;)<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amelie Kiliansson - Fredag 15 mars 23:56


Fick äntligen mitt silviacertifikat från jobbet som damp ner i postlådan i förrgår. Happy happy! :D(Y) ...

Av Amelie Kiliansson - Söndag 10 mars 23:12


Så var det nu dags för årets oscarsgala som sänds kl. 23.20 på tv4 och tv4play. Don?t miss that out! :D(Y) ...

Av Amelie Kiliansson - Lördag 9 mars 23:28


Så var detta årets Mello över och så kan vi se fram emot maj-ESC om ett par månader, tjohej! :D(Y)...

Av Amelie Kiliansson - Måndag 22 jan 20:30


Ville bara flika in med att just nu sänds årets idrottsgala på svt 1 eller svtplay om ni vill streama den där istället, så missa ej! :) OBS! Bild tagen från http://www.google.se/. ...

Av Amelie Kiliansson - Måndag 22 jan 17:34


?sedan dubbelmorden på Hallandsåsen skedde. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på dessa två stackars tjejer som fick ligga och lida i den iskalla snön den 17 januari 2004 innan döden tog dom och dessa jävla monster som utförde detta och är ...

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards