Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Amelie Kiliansson - 14 augusti 2015 23:22

Gjorde mitt intagningsprov igår på den folkhögskolan utanför Hbg jag tänkte vilja studera i och det gick ganska bra. Dom lärarna där visade runt mig, intervjuade mig och eftersom jag inte hade en inövad text så fick jag berätta exakt hur en hel dag på mitt jobb såg ut. Väldigt roliga och trevliga var dom! ^^ Så när man kom hem så sov man i ett par timmar och sedan fick jag kolla om dokumentären om Olof Palme på SVT play. Störde mig så jävla sjukt på att folk betedde sig så elakt mot honom och sen att han blev skjuten också! :( Synd med tanke på att han ändå var typ den enda som stod upp för Sverige. Fallet med vem som sköt honom är fortfarande olöst men jag tror faktiskt det är den personen som dom har nämnt tidigare är just den mördaren. Den tredje och sista delen av dokumentären sänder dom iallafall på söndag kl. 22.00 på SVT 2 om någon vill kolla på det.

Fick veta idag att jag blev intagen på folkhögskolan eftersom jag skulle ringa upp teaterläraren. Tyvärr kom jag inte in på där dom turnerar runt om i södra Sverige utan det blev "Teater på plats" men det funkade lika bra för jag var ändå osäker på vad jag skulle välja mellan eftersom "Teater på plats" riktar sig mer mot sådana med neuropsykologiska problem och det har ju inte jag men läraren sa att det inte spelade nån roll om jag inte hade det, bara att det är en mycket lättare kurs. Men nu tänkte jag snart sova eftersom det blir jobb imorgon, så godnattpuss på er! <3

Presentation


What doesn't kill you, makes you stronger!

Fråga mig

38 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om min blogg? (a)
 Skitbra!
 Bra
 Sådär
 Urkass!
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

SKRIV!


Skapa flashcards